Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2009

Μπερδεμένοι Πληροφορικοί, οριζοντίως & καθέτως

Αγαπητοί Συνάδελφοι Πληροφορικοί,

Πολλές ευχές για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ με ΥΓΕΙΑ, πρώτα απ' όλα!

Εξακολουθώ να βλέπω τα μηνύματα που ανταλλάσσονται στην ηλεκτρονική λίστα επικοινωνίας των Ελλήνων Πληροφορικών φοβάμαι πως οι διαπιστώσεις για κενό αυτογνωσίας στον κλάδο μας επιβεβαιώνονται.

Πέραν του κενού αυτογνωσίας όμως, φαίνεται πως υπάρχει και κενό γνώσης, που οδηγεί πολλούς καταξιωμένους, αρίστους μπορώ να πω συναδέλφους, να μπερδεύονται και να πέφτουν σε λογικά σφάλματα. Συγκεκριμένα, πριν καν μιλήσουμε για τον κλάδο επαγγελμάτων του Πληροφορικού, είναι καλό να έχουμε στο μυαλό μας μια σαφή εικόνα για την ταξινόμηση των επαγγελμάτων. Η ταξινόμηση αυτή, μπορεί να γίνει σε δυο διαστάσεις, ας πούμε την οριζόντια και την κάθετη, δημιουργώντας θα μπορούσε να πει κανείς έναν "χάρτη επαγγελμάτων".

Η οριζόντια διάσταση αφορά τη "λειτουργία" ("function") του επαγγέλματος. Κάποια παραδείγματα οριζόντιας ταξινόμησης είναι τα ακόλουθα:

- Ερευνητής
- Μηχανικός
- Διοικητής (Manager)
- Εκπαιδευτικός
- Υποστηρικτής (Support)
- Διαχειριστής (Administrator)
- .....

Η κάθετη διάσταση αφορά το "αντικείμενο" ("topic") του επαγγέλματος. Κάποια παραδείγματα της κάθετης ταξινόμησης είναι τα ακόλουθα:

- Πληροφορικός
- Γιατρός
- Νομικός
- Αρχιτέκτονας
- Γεωργός
- Οικονομολόγος
- ....

Αν μελετήσουμε και κατανοήσουμε σε βάθος την παραπάνω ταξινόμηση θα λύσουμε πολλά και σημαντικά προβλήματα που μας βασανίζουν στη λίστα αυτή αλλά και στη ζωή μας γενικότερα :-)

Επί παραδείγματι:

- Πλήθος των τελευταίων μηνυμάτων στερούνται ουσίας διότι βασίζονται σε λανθασμένες υποθέσεις (βάσει της παραπάνω ταξινόμησης πάντα).
- Το ΕΘΕΠΕ δεν είναι ανταγωνιστικό με το ΤΕΕ. Το πρώτο είναι αφορά έναν κάθετο κλάδο επαγγελμάτων ενώ το δεύτερο έναν οριζόντιο.
- Ο καθηγητης ΑΕΙ Πληροφορικής με τον Τεχνικό Υποστήριξης Υπολογιστών (απόφοιτο ΤΕΕ) ανήκουν στον ίδιο επαγγελματικό κλάδο (κάθετη ταξινόμηση), προφανώς βέβαια σε άλλη οριζόντια ταξινόμηση.
- ...

Μια συμβουλή προς όλους τους συναδέλφους, μετά από αρκετή εμπειρία: Ποτέ μην μιλάτε ή γράφετε εν θερμώ σε δημόσια ακροατήρια. Κινδυνεύετε να εκτεθείτε χωρίς λόγο.

Το 2010 θα είναι η χρονιά της Πληροφορικής. Ο κλάδος μας είναι η κινητήρια δύναμη της χώρας για να βγει από την κρίση και να επανακτήσει την οικονομική και πολιτική ισχύ της, σε όφελος της ίδιας και της Ευρώπης συνολικά. Ας σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων.

Πάντα αγωνιστικά & αισιόδοξα,

Δημήτρης Τσίγκος

Πρόεδρος
Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας


ΥΓ. Όταν ίσχυε το σύστημα εισαγωγής με "δέσμες" μαθημάτων, ο Καθηγητής Πάνος Κωνσταντόπουλος είχε πει πως κακώς το πρωτεύον μάθημα για τα Τμήματα Πληροφορικής ήταν τα Μαθηματικά και ότι θα έπρεπε να αντικατασταθεί από την Έκθεση καθώς κατά την γνώμη του η ικανότητα διατύπωσης σκέψεων και ιδεών έχει μεγάλη σημασία για την επιστήμη μας. Νομίζω πως στο θέμα αυτό είχε απόλυτο δίκιο.

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

Δημιουργώντας ένα Επιχειρηματικό Οικοσύστημα

Εδώ και αρκετό διάστημα είμαστε σε ένα κρίσιμο στάδιο μετασχηματισμού της Virtual Trip από όμιλο σε "Επιχειρηματικό Οικοσύστημα".

Παραθέτω έναν ορισμό του "Επιχειρηματικού Οικοσυστήματος", ζητώντας συγγνώμη για τα Αγγλικά:

"An Entrepreneurial Ecosystem is a group of non-competing companies, including both start-ups, established companies and one or more coordination entities, which share the same vision, values, culture, strategy and business processes and decide to form an organization in order to explore economies of scale in business functions such as business development, financing, market analysis, marketing communications, IT / MIS infrastructure, human capital management, legal support, financial & accounting management. ".

Στη Virtual Trip πιστεύουμε πως πολλά από τα χαρακτηριστικά ενός οικοσυστήματος είναι εξαιρετικά χρήσιμα στην στρατηγική ανάπτυξης και συνεργασίας των νέων επιχειρήσεων. Σε κάθε περίπτωση, μεγιστοποιούν τις πιθανότητες επιβίωσης και ανάπτυξης τόσο κάθε μεμονωμένου επιχειρηματικού εγχειρήματος όσο και του ομίλου συνολικά.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Νέα προσέγγιση στην επιχειρηματική ηθική από τις τράπεζες Geniki Bank και Citibank

Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να τονίσω πως δεν ανήκω σε αυτούς που συλλήβδην κατηγορούν όλες τις τράπεζες ότι είναι η ρίζα του κακού για ο,τιδήποτε κακό συμβαίνει στην οικονομία. Όταν υπάρχει πρόβλημα υπερδανεισμού που οδηγεί σε επισφάλειες, ευθύνη έχουν τόσο ο δανειστής όσο και ο δανειολήπτης. Ως εκ τούτου μακριά από μένα οποιαδήποτε απλουστευτική λογική "συλλογικής ευθύνης" των τραπεζών.

Πολύ περισσότερο τόσο προσωπικά όσο και εκ μέρους των δεκάδων Πληροφορικών του Ομίλου Virtual Trip, θα ήθελα να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς έναν μεγάλο αριθμό τραπεζών (Εθνική, Εμπορική, Eurobank, Αττικής, Παγκρήτια, Alpha, Marfin, κ.α) οι οποίες μας έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια, δίχως τη σημαντική βοήθεια των οποίων θα είχαμε καταφέρει πολύ λιγότερα πράγματα.

Αυτό όμως που συνέβη με τις Geniki Bank και Citibank είναι πέρα από κάθε φαντασία. Συγκεκριμένα τα πράγματα έχουν ως εξης: Η Virtual Trip συνεργαζόταν με την εταιρεία Infocad, για πολλά χρόνια. Το καλακαίρι είχαμα κάνει στην Infocad μια σειρά αναθέσεων και είχαμε δώσει προκαταβολές με μεταχρονολογημένες επιταγές λήξης Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2009, όπως είναι η συνήθης πρακτική στην ελληνική αγορά. Η Indocad είχε εκχωρήσει αυτές τις επιταγές σε διάφορες τράπεζες για να λάβει κεφάλαιο κίνησης, μεταξύ αυτών στις Geniki Bank και Citibank. Τον Οκτώβριο η Infocad μπήκε σε κατάσταση "παύσης πληρωμών" τον Οκτώβριο και δεν μπόρεσε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τη Virtual Trip. Έτσι, η Virtual Trip έκανε καταγγελία των συμβάσεών της με την Infocad και προχώρησε σε ανάκληση των εκδοθεισών επιταγών.

Βάσει νόμου, για να είναι έγκυρη η ανάκληση των επιταγών πρέπει το ποσό της επιταγής να υπάρχει στο λογαριασμό της εταιρείας της ημερομηνία έκδοσης και να παραμείνει εκεί για οχτώ μέρες. Η τυπική διαδικασία αυτή λέγεται "ανάκληση επιταγών και σφράγισή τους με επαρκές υπόλοιπο" και δεν δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις εταιρείες έκδοσης των επιταγών. Έτσι και έγινε με τρεις επιταγές που είχαν εκδοθεί με ημερομηνία 6/11/2009 και ανακλήθηκαν, σφραγιζόμενες με επαρκές υπόλοιπο.

Οι τράπεζες Geniki Bank και Citibank όμως αποφάσισαν να κάνουν το εξής τέχνασμα: Έχοντας στα χέρια τους επιταγές λήξης 20/12/2009, πήγαν να τις εισπράξουν, απροειδοποίητα, η μεν Citibank στις 23/10 η δε Geniki Bank στις 13/11/2009.

Κατα την ταπεινή μου γνώμη η πράξη αυτή, η απροειδοποίητη δηλαδή είσπραξη μεταχρονολογημένων επιταγών δυο μήνες προ της ημερομηνίας έκδοσής τους, αντίκειται στην επιχειρηματική ηθική όπως και αν τη δει κανείς.

Η Virtual Trip μπόρεσε και κάλυψε αμφότερες τις επιταγές, το cash-flow της όμως ανατράπηκε εντυπωσιακά (το ποσό των δυο αυτών επιταγών ανέρχεται συνολικά σε περιπου 45.000 €), την στιγμή μάλιστα που η χρηματοπιστωτική κρίση εντείνεται και οι χρηματοροές είναι περισσότερο πιεσμένες από ποτέ.

Οι Κύριοι της Geniki Bank και της Citibank θα έπρεπε να ντρέπονται.

Oι Πληροφορικοί της Virtual Trip θα συνεχίσουμε τον αγώνα που κάνουμε από το 2000. Θα συνεχίσουμε να ρίχνουμε "γροθιά στο μαχαίρι", παρά τις "συμβουλές" που ακούμε κατά καιρούς να τα παρατήσουμε. Οι λεπίδες των μαχαιριών που απειλητικά μας προτάσσονται απένταντί μας θα συνεχίζουν να σπάνε και οι πληγές, όσο βαθιές κι αν είναι, θα επουλώνονται γρήγορα από τη χαρά της δημιουργίας.

Το όραμά μας για μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με παρουσία στην παγκόσμια αγορά θα γίνεται ήδη πραγματικότητα και την πραγμάτωση αυτή την αφιερώνουμε στους ανθρώπους μας και όλους όσους μας έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια.

Ως τη Νίκη, Πάντοτε, Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Αγαπημένε Δάσκαλε Μιχάλη Χαραλαμπίδη, Ήταν Ιούνιος του 1996, διάβαζα μαθηματικά για τις πανελλήνιες εξετάσεις της επόμενης μέρας. Στιγμή ιερ...